Pe la ora 9 am ajuns la Athenee Palace Hilton Hotel, ne-am luat bagde-ul, am făcut poza corespunzătoare și ne-am așezat cuminți în prima bancă. Care noi? Eu și Andreea Lepădatu pe care o găsiți aici.
Prima sesiune începe cu Radu Timiș (Cris-Tim), Florian Neagu (BNR), Virginia Oțel (Garanti Group), Tudor Galoș (Microsoft România) și Dan Lăzărescu (Canah International). Se va discuta de antreprenoriatul ca stare de spirit, despre succes și cât este la îndemâna celor curajoși.
Florian Neagu, BNR, „Dacă vrem să fim competitivi, să facem față competiției, avem nevoie de firme foarte mari pe plan regional. Business-urile care au început ca micro, peste 5 ani tot acolo sunt. Poveștile de succes în care acumulezi, te dezvolți, evoluează fantastic, sunt mai mult excepții.
Veteranii au rezistat în piață reducându-și dimensiunea, diminuându-și activitatea. Nu am indentificat niciun tipar privind sectorul de activitate care ar fi sursă de longevitate pentru firme. Poți să fii durabil, indiferent de sector. ”
Virginia Oțel - Garanti Group |
- 99,6% din companiile înregistrate în țară sunt IMM-uri. Durata medie a unei companii înregistrate e 10 ani.
- 40% din acționarii majoritari ai societăților comerciale din România sunt femei. Women are biggest emerging market.
- 1 din 2 antreprenori români consideră că antreprenoriatul este susținut ca alegere de carieră de societatea românească.
Sursa: AndreeaLepadatu.ro |
Dan Lăzărescu, Canah International, „Când știm că e momentul să vindem un business? Nu am găsit o formulă ideală pentru întrebările <<când să vinzi, câte acțiuni să vinzi, cu cât o vinzi?>> Vânzarea este un proces despre care știi când începe, dar nu știi unde se termină. Pentru a vă răspunde la această întrebare, trebuie să vă plasați business-ul în ciclul de creștere. În principiu trebuie să vă plasați la 60-70% pe acest ciclu. Piața în care vă plasați trebuie să aibă o
creștere de 20-30%. Sănătatea firmei este al treilea cel mai important lucru atunci când vrei să îți vinzi afacerea.”
Dan Lăzărescu - Canah International |
De la un timp companiile își construiesc agenția in house și nu e bine pentru că gradul de creativitate coboară vertiginos.Compania nu are nevoie de YesMan care face tot ce spune șeful.
Angajatul Millenial - întotdeauna mobil, în mișcare, colaborează întotdeauna și des, a crescut cu rețelele sociale.
Se ajunge la o schemă de rețele responsive în care informația circulă repede, se învață și adaptează rapid.
Tudor Galoș - Microsoft |
Schimbarea este:
- echipe și rețele: întâlniri moderne
- co-crearea de conținut: cloud
- mobilitate
- digital storytelling
- informații organizaționale / informații personale
- mai multă libertate riscuri de securitate
Criptează-ți smartphone-ul! Concurența plătește mult pentru atașamentele tale!
Concluzie: Noul birou? Lumina 950? ”
Pauză de cafea :)
Am revenit din pauza de cafea unde ne-am pozat, am râs și am făcut networking.
A doua sesiune începe cu Nicoleta Chirică, designer Iutta, care ne povestește despre brandul Iutta, cum a luat naștere și care este semnificația simbolurilor pe care designerul le folosește.
„Designul trebuie să fie unul recognoscibil. Fiecare semn, produs, colecție trebuie să aibă o poveste”
Nicoleta Chirică - Iutta |
Vorbim despre cafea ... mmmm
Mihai Panfil - Origo |
„Antreprenoriatul înseamnă un job 24/7. Fii conștient că faci și ce îți place, și ce nu îți place. Singura logică de business este pasiunea. Investește orice, oricât ai. Eu nu am avut un plan de finanțare - în cât timp îmi scot investiția - mi-am făcut doar planul să fac și să over oamenilor o cafea bună.”
Ana Maria Diceanu, GMP PR „Unui antreprenor nu îi dați răspunsuri sau soluții, trebuie să îl asculți.”
„Comunicarea de criză - moft sau necesitate? Vaccinam sau nu business-ul?
- 40% dintre antreprenorii din România au trecut printr-o criză de comunicare în ultimele 6 luni.
- 30% dintre companii au creat un plan de criză după ce au trecut printr-una.
Reputația companiei și performanța financiară sunt cele mai afectate în timpul unei crize. Încrederea consumatorului se câștigă foarte greu. Zona de reputație este cea mai importantă.
Proprietarii de business-uri au foarte multe temeri. A doua temere cea mai mare sunt zvonurile.
Antreprenorii din România văd potențiala criză din zona de produs, din zona problemelor interne, social media.
În criză este recomandată transparența: ieși, spune, arată!
Planul de criză înseamnă comunicare, așa încât să îmi pot continua activitatea.
Ieși din zona de confort, ia atitudine înainte să vorbească altcineva în numele vostru.
- 70% dintre crize se pot preveni... voi ce alegeți să faceți?”
Ana Maria Diceanu - GMP PR |
Antreprenoriatul social este în ascensiune în Europa de Est.
Găsiți componente care să vă facă unici și dacă îi adăugați o valoare printr-o idee care ajută societate.”
Pauză, again.
După o pauză de masă prelungită, îndulcită și acompaniată de muzică bună de fundal, ne vorbește Felix Tătaru, GMP Group, despre valori... într-un business.
- Prietenul Profund al Antreprenorului
- Deșteptul vs. Prostul
- Tentațiile unui Antreprenor (CEO)
5 tentații ale unui CEO
- Statut vs Rezultat
- Popularitate vs Responsabilitate
- Certitudine vs Claritate
- Armonie vs Conflict
- Invulnerabilitate vs Incredere
Cristian Constantinescu, Noriel, vorbește despre cum „Antreprenoriatul is about money!”
Cel mai ușoară modalitate de a învăța branding este din studii de caz.
Planurile se fac pentru 3 - 5 ani.
„Nu cred în companiile care revând produsele altora”
„Am gândit business-ul și am făcut strategia business-ului astfel încât să putem supraviețui unei crize financiare”
„Investiția în TV sucks, doar dacă ai clar targetat publicul (ex. jucăriile de la Noriel pentru canalele de desene animate) ”
Cu Liviu Nistoran, Evolio, discutăm despre cum a făcut „primul milion”
Principii de inovație, care te ajută să ai avantaje competitive.
- zone/piețe emergente - segmente care cresc
- perseverența
- idei care aduce valoare consumatorului
- simplitate
- gândește diferit (model distructiv)
- connecting the dots / viziune (suma experiențelor pe care le-am trăit și pe le-am contectat)
Pentru a reuși în business, ai nevoie de pasiune, creativitate, gândire diferită. Trebuie să fim mai maleabili.
Liviu Nistoran - Evolio |
Rămânem în zona de business tehnologic, ne vorbește Cristian Logofătu de la Bittnet System, despre cum ne ajută tehnologia în business?
Start up
- costuri reduse, mobilitate
- Cloud (Google Apps, AWS), pay per use
- Mail Chimp, WordPress
- Learning
Companie în creștere
- fluxuri predictibile - rapoate, CRM
- BYOD - buy your own device
- Scalabilitate
- Automatizare
- Learning
Companie antreprenorială de succes
- Control
- Learning
- Securitate
Cristian Logofătu - Bittnet System |
Cu Andrei Popea, Five`s International, vorbim despre cum se crește un business în industria evenimentelor.
Provocările din piață
1. Specialiștii din domeniu
2. Capacitatea de a investi în tehnologie
3. Strategie
Modelul de business al Five`s se rezumă la „NOI, nu eu”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Ai ceva de spus? Zi tare, să te-auzim!